Oddalenie apelacji i zasądzenie łącznie 759 tys. zł wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy

Sąd Okręgowy w Lublinie

Obrazek do tematu dotyczącego wyroku oddalającego apelację i zasądzającego 250 tys. zł wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracyPozwane Centrum odwołało się od wyroku sądu pierwszej instancji orzekającego przywrócenie do pracy zwolnionego dyscyplinarnie Klienta kancelarii. Sąd Okręgowy w Lublinie oddalił apelację oraz zasądził na rzecz powoda 250 tys. zł wynagrodzenia. Łącznie na rzecz Klienta kancelarii zostało zasądzonych w sumie 759 tys. zł wynagrodzenia za czas pozostawania bez pracy.

Sąd Rejonowy w Chełmie oddalił powództwo przeciwko Szkole Podstawowej

Sąd Rejonowy w Chełmie

Obrazek do tematu dotyczącego oddalenia przez Sąd Rejonowy w Chełmie powództwa przeciwko Szkole PodstawowejSąd Rejonowy w Chełmie IV Wydział Pracy oddalił powództwo przeciwko Szkole Podstawowej reprezentowanej przez kancelarię. Pozew dotyczył uznania wypowiedzenia umowy o pracę za bezskuteczne, został złożony przez nauczycielkę, z którą Szkoła rozwiązała umowę o pracę z dwumiesięcznym wypowiedzeniem z powodu zmian organizacyjnych.

Zasądzenie odszkodowania za niezgodne z prawem rozwiązanie stosunku pracy bez wypowiedzenia

Obrazek do tematu dotyczącego zasądzenia odszkodowania za niezgodne z prawem rozwiązanie stosunku pracy bez wypowiedzeniaKancelaria reprezentując Klienta, z którym pracodawca rozwiązał umowę o pracę w trybie art. 52 § 1 pkt. 1 k.p. złożyła pozew o odszkodowanie za niezgodne z prawem rozwiązanie umowy o pracę oraz wydanie świadectwa pracy. Sąd Rejonowy w Lublinie orzekł na rzecz zwolnionego dyscyplinarnie pracownika kwotę 7 tys. zł tytułem odszkodowania za niezgodne z prawem rozwiązanie stosunku pracy bez wypowiedzenia.

Oddalenie kolejnego powództwa o zapłatę kwot wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia

Sąd Rejonowy w Wołominie

Obrazek do tematu dotyczącego oddalenia kolejnego powództwa o zapłatę kwot wynagrodzenia z tytułu umowy zleceniaZakończyła się sprawa kolejnego pracownika ochrony pozwanego o zapłatę kwoty otrzymanej tytułem wynagrodzenia za umowy zlecenia. Pozywająca Spółka, w której był zatrudniony Klient kancelarii na umowę zlecenie domagała się zwrotu 59 tys. zł. Klient był również zatrudniony na umowę o pracę w Spółce należącej do tej samej grupy kapitałowej. Sąd Rejonowy w Wołominie I Wydział Cywilny oddalił powództwo Spółki.

Zmiana zaskarżonej decyzji ZUS odmawiającej przyznania zasiłku chorobowego

Sąd Okręgowy w Lublinie

Obrazek do tematu dotyczącego zmiany zaskarżonego wyroku odmawiającego przyznania zasiłku chorobowegoKlientka odwołała się od decyzji Zakładu Ubezpieczeń Społecznych odmawiającej przyznania zasiłku chorobowego. Organ rentowy zakwestionował prawo do ubezpieczenia gdyż Klientka zaszła w ciążę niedługo po zawarciu umowy o pracę. Sąd Okręgowy w Lublinie zmienił zaskarżoną decyzję ZUS-u i ustalił, że klientka jako pracowniczka domu seniora podlegała ubezpieczeniom społecznym.

Sąd Rejonowy oddalił powództwo o zwrot kwot wypłaconych w związku z wykonywaną umową zlecenia

Sąd Rejonowy w Warszawie

Obrazek do tematu dotyczącego oddalenia przez Sąd powództwa o zwrot kwot wypłaconych w związku z wykonywaną umową zleceniaKlient kancelarii został pozwany o zwrot 38 tys. zł wynagrodzenia z tytułu umowy zlecenia. Zatrudniony był na stanowisku pracownik ochrony - konwojent oraz zawierał umowy zlecenia ze spółkami należącymi do jednej grupy kapitałowej, wykonując w ramach obydwu umów te same czynności konwojowania, ochrony i obsługi gotówki. Sąd Rejonowy dla Warszawy Pragi-Północ w Warszawie oddalił powództwo Spółki.

Wyrok zasądzający od pozwanego ojca alimenty na rzecz jego małoletniej córki

Prawo rodzinne

Obrazek do tematu dotyczącego wyroku zasądzającego od pozwanego ojca alimenty na rzecz jego małoletniej córkiKancelaria na zlecenie Klientki - matki małoletniej dziewczynki złożyła do Sądu pozew przeciwko ojcu małoletniej o ustalenie obowiązku alimentacyjnego. Małoletnia dziewczynka mieszka z mamą, która samodzielnie wychowuje i troszczy się o potrzeby córki. Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku zasądził od pozwanego ojca kwotę po 1000 zł miesięcznie tytułem alimentów.

Zasądzenie na rzecz pracowników ochrony 271 tys. zł wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych

Obrazek do tematu dotyczącego zasądzenia na rzecz pracowników ochrony 271 tys. zł tytułem wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowychPracownicy ochrony - konwojenci pozwali Spółkę o wynagrodzenie za pracę w godzinach nadliczbowych. Zatrudnieni byli na umowę o pracę w oddziale terenowym w Lublinie, zawierali również umowy zlecenia z siostrzanymi spółkami pozwanej spółki. Sąd Rejonowy Lublin-Zachód w Lublinie zasądził od pozwanej Spółki na rzecz Klientów kancelarii łącznie 271 tys. zł tytułem wynagrodzenia za pracę w godzinach nadliczbowych.

Zawarcie ugody i otrzymanie odszkodowania związanego z rozwiązaniem umowy o pracę

Obrazek do tematu dotyczącego zawarcia ugody i otrzymania odszkodowania związanego z rozwiązaniem umowy o pracęPracodawca rozwiązał z Klientką umowę o pracę uzasadniając to negatywną oceną poziomu realizacji zleconych zadań. Kancelaria na zlecenie Klientki wniosła do Sądu pozew o przywrócenie do pracy. Na rozprawie strony sporu doszły do porozumienia, Spółka zobowiązała się do zapłaty na rzecz powódki odszkodowania za rozwiązanie umowy o pracę.

Wyrok oddalający powództwo o zapłatę kwoty 27 tys. otrzymanej jako wynagrodzenie za umowy zlecenia

Sąd Rejonowy w Jaworznie

Obrazek do tematu dotyczącego wyroku oddalającego powództwo o zapłatę kwoty 27 tys. otrzymanej jako wynagrodzenie za umowy zleceniaKlient kancelarii został pozwany o zwrot ponad 27 tys. zł. jako nienależnie otrzymanego wynagrodzenia z tytułu umów zlecenia. Klient nie uznawał powództwa, był zatrudniony na stanowisku pracownik ochrony - konwojent na podstawie umowy o pracę oraz zawierał umowy zlecenia z poprzednikiem prawnym Spółki. Sąd Rejonowy w Jaworznie oddalił powództwo Spółki.

Sąd zezwolił przedstawicielom ustawowym małoletniej na złożenie oświadczenia w jej imieniu o odrzuceniu spadku

Prawo rodzinne

Obrazek do tematu dotyczącego zezwolenia przedstawicielom ustawowym małoletniej na złożenie oświadczenia w jej imieniu o odrzuceniu spadkuMałoletnia córka Klienta odziedziczyła spadek, w którym znajdowały się same długi. Kancelaria w imieniu Klienta złożyła wniosek do Sądu o zezwolenie na dokonanie czynności przekraczającej zakres zwykłego zarządu majątkiem dziecka. Sąd wydał postanowienie, w którym zezwolił przedstawicielom ustawowym małoletniej na złożenie oświadczenia w imieniu małoletniej córki o odrzuceniu spadku przez małoletnią.

Umorzenie postępowania o ustanowienie służebności drogi koniecznej

Prawo cywilne

Obrazek do tematu dotyczącego umorzenia postępowania o ustanowienie służebności drogi koniecznejKancelaria poprowadziła sprawę o ustanowienie służebności drogi koniecznej. Sąsiad Klienta złożył wniosek, w którym jeden z wariantów uwzględniał wytyczenie drogi po działce Klienta. Wnioskodawca w toku sprawy wycofał swój wniosek, Sąd Rejonowy Lublin-Wschód w Lublinie z siedzibą w Świdniku umorzył postępowanie, granice działki Klienta kancelarii nie zostały zmienione.

Kolejne wyroki >